תריסים, חלונות ורשתות
תריסים, חלונות ורשתות מזמינים בחלונות פלוס!

החלפת קפיץ לתריס גלילה

תריס הגלילה שלכם נתקע ומסרב לנוע ממיקומו הנוכחי? זה עשוי להעיד על תקלה ברכיב הקפיץ המצוי בו. במאמר מתחת נסביר מהו תפקידו של הקפיץ, איך לבצע החלפת קפיץ לתריס גלילה בעצמכם, כמה יעלה לכם להחליפו ע"י איש תריסים וגם איך תוכלו לאתר בעל מקצוע בצורה יעילה ומהירה דרך פורטל חלונות פלוס.

מה תפקיד הקפיץ לתריס גלילה ידני?

לפני שאנחנו שוקלים החלפת קפיץ לתריס גלילה ידני, כדאי שנבין גם מה תפקידו לא? תפקידו של הקפיץ במערכת המכאנית של תריסי גלילה הוא לאפשר לתריס לרדת מטה ולעלות מעלה חזרה אל המוט עליו הוא מלופף בתורה תקינה ומבוקרת.
 

כאשר הקפיץ נפגם - לא תוכלו לגלול את התריס מטה ומעלה כלל. למעשה, לא תוכלו לשנות את מצבו העכשוי אלא אם תדחפו ותמשכו אותו פיזית - דבר שעשוי לגרום לנזק גדול יותר.

 

החלפת קפיץ לתריס גלילה

איך להחליף קפיץ לתריס גלילה באופן עצמאי?

דעו כי תוכלו לבצע החלפת קפיץ לתריס גלילה ידני בעצמכם וללא סיוע של איש תריסים. חשוב שתדעו שמחיר קפיץ לתריס גלילה עשוי לנוע בין 25 - 60 ש"ח, אותו ניתן לרכוש לרוב בחנויות טמבור וכלי בית. נוסף לקפיץ, יהיה עליכם להצטייד במקדחה ומסמרים. מתחת נסביר את השלבים של החלפת הקפיץ באופן עצמאי (זה עשוי לסייע לאלו מכם שמעוניינים לדעת על ההליך שאיש תריסים הולך לבצע עבורכם):

  1. מצב התחלתי - קודם יהיה עליכם לגולל את תריס הגלילה עד הסוף כך שלא תוכלו להציץ החוצה מהחלון וזאת ע"מ שכשתפתחו את קופסת התריס לאחר מכן - חלקי התריס לא יפריעו לכם או ייפגעו.
     
  2. שחרור קופסת התריס - לרוב מדובר על מכסה עשוי מדיקט (לוח עץ תעשייתי ודק) המחובר לקופסת התריס עם בורג אחד או יותר שיהיה עליכם לשחרר ע"י שימוש במקדחה. לעתים מכסה קופסת התריס עשוי להיות מחוזק בגומיות סיליקון בשוליים שלו ואז יהיה עליכם למשוך את הגומיות ולהניח אותן בצד, דבר שיאפשר לכם לשחרר את המכסה מהקופסה.
     
  3. פתיחת קופסת התריס - כעת, לאחר ששיחררתם את ההברגה או הגומיות, תוכלו להיעזר במברג פשוט על מנת לחלץ את מכסה הקופסה. הכניסו את המברג בחריץ העליון של הקופסה והפרידו בין המכסה לבסיס קופסת התריס.
     
  4. מבט כולל - כשתפתחו את קופסת התריס אמורים להופיע מולכם מצד ימין שני גלגלים גדולים המחוברים למוט ברזל גדול (יכול להיות עשוי גם מעץ). מצדו השני של מוט הברזל יהיה גלגל נוסף, בו אין צורך לגעת. הקפיץ יהיה מצוי בגלגל התחתון והקטן יותר מצד ימין של הקופסה.
     
  5. שחרור התריס ממוט הברזל - מערכת התריסים תהיה אמורה להיות מחוברת למוט הברזל ע"י שני חבלים מימין ומשמאל, כדי לשחרר אותם יהיה עליכם לשחרר את ההברגה המחברת בינם לבין מוט הברזל.
     
  6. שחרור מוט הברזל - בשלב הבא יהיה עליכם לשחרר את מוט הברזל מקופסת התריס. לאחר מכן יהיה עליכם לשחרר את חבל האחראי על הפתיחה והסגירה של התריס (מלופף סביב הגלגל מצד ימין). לאחר מכן ניתן יהיה לשמור את החבל או לחילופין להשתמש בחדש בתנאי שיהיה באותו העובי ובאותו האורך.
     
  7. שחרור הברגה מגלגל הקפיץ - כעת ע"מ לבצע החלפת קפיץ לתריס גלילה תצטרכו לשחרר את ההברגות (לעתים מדובר בניטים) המקבעות את גלגל הקפיץ לקופסת התריסים.
     
  8. החלפת הקפיץ - כעת כששחררתם את הניטים או הברגים באמצעות מקדחה, יהיה עליכם להחליף את הקפיץ הטמון בתוך הגלגל ולהחזירו למסגרת קופסת התריס, תוך שאתם מקבעים אותו חזרה עם הניטים או הברגים שלו.
     
  9. החזרת מוט הברזל - לאחר שקיבעתם חזרה את גלגל הקפיץ למסגרת הקופסה, יהיה עליכם להרכיב את מוט הברזל חזרה למקומו,
     
  10. החזרת החלקים למקומם וסגירה - החזירו את כל החלקים למקומם וסיגרו את קופסת התריס עם מכסה הדיקט שהוצאתם קודם לכן. הבריגו אליו את הברגים או לחילופין - אם מדובר על קופסת תריסים הנסגרת בגומיות סיליקון, דאגו להדק חזרה את גומיות הסיליקון כך שיסגרו בבטחה את הקופסה.
  • ​ החלפת קפיץ לתריס גלילה עשויה לקחת בין חצי שעה עד שעה - תלוי בכם.


רמת קושי לביצוע להחלפת קפיץ לתריס גלילה:

מדד קושי בינוני
קשה בינוני סביר קל

החלפת קפיץ לתריס גלילה ידני ע"י איש תריסים

במידה ואין ברשותכם את הכלים הרלוונטיים לבצע את ההחלפה בצורה עצמאית, כדאי שתדעו שמחיר החלפת קפיץ לתריס גלילה ידני ע"י איש תריסים עשוי לנוע בין 400 - 450 ש"ח והמחיר כולל את שווי הקפיץ ואת העבודה.

מחיר להחלפת קפיץ לתריס גלילה

מחיר להחלפת קפיץ לתריס גלילה: 425 ₪

טווח מחיר גבוה 450 ₪

טווח מחיר נמוך 400 ₪

איך לאתר איש תריסים מומלץ דרך חלונות פלוס?

אנחנו בפורטל חלונות פלוס יכולים לאתר עבורכם אנשי תריסים באזור מגוריכם, לשלוח לכם בחינם לטלפון עד שלושה מהם ולאפשר לכם לברר מחירים עוד בשלב הטלפון כך שתוכלו לבחור בהצעה המשתלמת ביותר עבורכם. השאירו את פרטיכם בחינם בטופס מתחת ומצאו פתרון לקפיץ התקול בתריסים שלכם.

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-8903677

מדוע קפיץ לתריס גלילה נהרס מלכתחילה?

כמו שכבר בטח הבחנתם - מדובר על מערכת תריסים ישנה יחסית, דבר שעשוי להביא לשחיקה חוזרת של רכיבי התריס השונים, ובדגש על הקפיץ. נוסף להתיישנות החלקים - גם משיכת התריס בצורה לא מבוקרת ואגרסיבית עשויה לפגוע ולשחוק את רכיב הקפיץ בו.

האם ניתן לקבל אחריות על החלפת קפיץ לתריס גלילה?

במידה והעבודה בוצעה ע"י איש תריסים, דעו שהוא עשוי להעניק לכם תקופת אחריות הנעה בין שלושה חודשים ועד כחצי שנה. כמו כן, מומלץ שתבררו זאת לפני שאתם שוכרים את שירותי בעל המקצוע ותוודאו שהוא מספק לכם על כך הודעה בכתב.

 

תקופת האחריות הממוצעות להחלפת קפיץ לתריס גלילה ע"י איש תריסים:
חצי שנת אחריות 4.5 חודשי אחריות שלושה חודשים
גרף תקופת אחריות
⚠️ אנשי תריסים אינם מחויבים לספק תקופת אחריות כלשהי, והיא ניתנת לשיקולם הבלעדי.

שאלות בנושא החלפת קפיץ לתריס גלילה

איך מחליפים קפיץ לתריס גלילה ידני באופן עצמאי?

פותחים את הקופסא של התריס, משחררים את התריס ואת המוט ולאחר מכן מחליפים את הקפיץ. תוכלו לקרוא עוד על התהליך, במדריך המופיע כאן בעמוד.


למי קוראים כדי שיבצע החלפת קפיץ לתריס גלילה?

ברוב המקרים אנשי תריסים הם אלו שמספקים את השירות המדובר. אך לעתים ישנם גם הנדימנים שיוכלו לסייע.